Τι αλλάζει στην ενέργεια από 01/01/2024
  • Τι σημαίνει η λήξη των έκτακτων μέτρων και η παύση της εφαρμογής του μέτρου των μηνιαίων τιμών;

    Στο πλαίσιο μιας σειράς από έκτακτα μέτρα, τα οποία καθόρισε το Υπουργείο Ενέργειας με το άρθρο 138Α του Ν. 4951/2022, από την 1η Ιανουαρίου 2024 παύει η ανακοίνωση των μηνιαίων τιμών κάθε 20 του προηγούμενου μήνα. Συγκεκριμένα η τελευταία ανακοίνωση μηνιαίων τιμών αφορά στις τιμές του Δεκεμβρίου 2023 που ανακοινώθηκαν 20/11/2023.

    Mε τη λήξη της ως άνω διαδικασίας, βάσει νέας νομοθετικής ρύθμισης από την Πολιτεία (άρθρο 17 Ν. 5066/2023), κάθε Προμηθευτής καθορίζει Ειδικό Τιμολόγιο Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για τους Πελάτες Ηλεκτρικής ενέργειας που είχαν υπαχθεί στο πλαίσιο των ρυθμίσεων του άρθρου 138Α του Ν. 4951/2022 (ανακοίνωση τιμής στις 20 του προηγούμενου μήνα) κατηγορία πελάτη. Τα νέα Ειδικά Τιμολόγια θα ξεκινήσουν από 1/1/2024 και, σύμφωνα με οδηγίες του ΥΠΕΝ, θα κρατήσουν για ένα έτος έως τις 31/12/2024. Μετά το πέρας της διάρκειας ισχύος του, στην περίπτωση που ο Πελάτης δεν επιλέξει κάποιο από τα Εμπορικά Προγράμματα που είναι διαθέσιμα, γίνεται αποδεκτό από τον Πελάτη ότι θα μεταπέσει αυτομάτως στις χρεώσεις του Εμπορικού Προγράμματος «ELPEDISON Smart».
  • Τι αλλάζει στα τιμολόγια ρεύματος από 01/01/2024 και γιατί;

    Από 1ης Ιανουαρίου 2024, όλοι οι πελάτες που είχαν προϊόν με προανακοίνωση τιμής στις 20 του μήνα, μεταπίπτουν αυτόματα στο Ειδικό Τιμολόγιο που ορίζεται από την Πολιτεία (άρθρο 17 Ν. 5066/2023, Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/120637/2107).

    Οι πελάτες έχουν δικαίωμα να προβάλλουν αντίρρηση και να μην μεταπέσουν στο Ειδικό Τιμολόγιο έως την 31η Ιανουαρίου 2024. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν να μεταβούν σε οποιοδήποτε άλλο προϊόν επιθυμούν από τα εμπορικά διαθέσιμα.

    Τέλος, από 1.1.24, κάθε εμπορικά διαθέσιμο προϊόν, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκει, θα φέρει ειδική σήμανση. Διαβάστε περισσότερα για τις νέες σημάνσεις στις ερωτήσεις που ακολουθούν.
  • Ποιες είναι οι σημάνσεις των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας και τι σημαίνουν;

    Δημιουργούνται τέσσερις διακριτές κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες θα προσφέρονται από όλους τους προμηθευτές ανεξαιρέτως.

    • Πράσινη σήμανση για το Ειδικό Τιμολόγιο, όπως αυτό έχει οριστεί από την Πολιτεία, στο οποίο ο προμηθευτής θα ανακοινώνει την Τελική τιμή προμήθειας έως την πρώτη ημέρα του μήνα εφαρμογής, δηλαδή οι καταναλωτές θα γνωρίζουν κάθε 1η του μηνός την τιμή που θα πληρώνουν για τον μήνα κατανάλωσης.
    • Κίτρινη σήμανση για τα Κυμαινόμενα Προϊόντα. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται τα προϊόντα ρεύματος με κυμαινόμενη χρέωση προμήθειας (€/kWh), των οποίων η τιμή μεταβάλλεται σύμφωνα με τις διακυμάνσεις της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Πρόκειται για προϊόντα είτε προανακοίνωσης είτε απολογιστικής ανακοίνωσης τιμών.
    • Μπλε σήμανση για τα Σταθερά Προϊόντα ορισμένου χρόνου. Τα προϊόντα αυτά έχουν σταθερή τιμή προμήθειας (€/kWh) για την περίοδο ισχύος της σύμβασης.
    • Πορτοκαλί σήμανση για τα Δυναμικά Προϊόντα. Στα δυναμικά προϊόντα περιλαμβάνονται τα τιμολόγια των οποίων η τιμή μεταβάλλεται, με βάση τις τιμές της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας εντός της ημέρας. Προϋπόθεση για να προσφερθούν τα συγκεκριμένα τιμολόγια είναι η λειτουργία ευφυούς μετρητή (smart meter)
  • Πώς θα διακρίνονται τα προϊόντα και πώς θα καταλάβω σε ποιο προϊόν έχω ενταχθεί;

    Από 1/1/24, θα αρχίσουν να ισχύουν οι νέες σημάνσεις για την εκάστοτε κατηγορία διαθέσιμου προϊόντος. Η ειδική αυτή σήμανση θα αποτυπώνεται στη σύμβαση του προϊόντος σας, στις προϊοντικές σελίδες του elpedison.gr, στις διαφημίσεις που θα βλέπετε αλλά και στον λογαριασμό που λαμβάνετε κάθε μήνα, είτε μέσω ταχυδρομείου είτε μέσω e-bill.
    Αναφορικά με τον λογαριασμό σας, θα μπορείτε να βρείτε το αντίστοιχο χρώμα σήμανσης δίπλα από το πληρωτέο ποσό στην πρώτη σελίδα του.

    Κάθε προϊόν Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας επισημαίνεται σύμφωνα με τις εξής χρωματικές σημάνσεις:

    • Τα Προϊόντα Σταθερής Τιμής Ορισμένου Χρόνου επισημαίνονται με χρώμα μπλε
    • Το Ειδικό Τιμολόγιο Υπουργείου με χρώμα πράσινο
    • Τα λοιπά προϊόντα προμήθειας κυμαινόμενης τιμής με χρώμα κίτρινο
    • Τα προϊόντα δυναμικής τιμολόγησης με χρώμα πορτοκαλί
  • Για ποιο λόγο μετέπεσα στο Ειδικό Τιμολόγιο; Μπορώ να αλλάξω προϊόν αν το επιθυμώ;

    Οι πελάτες που δεν έχουν επιλέξει κάποιο διαφορετικό προϊόν και δεν έχουν προβάλλει αντίρρηση να μεταπέσουν στο ειδικό τιμολόγιο έως την 31η Ιανουαρίου 2024, μεταβαίνουν αυτομάτως σε αυτό.

    Συνεπώς, σε περίπτωση που αποφασίσετε ότι δεν θέλετε να παραμείνετε στο Ειδικό Τιμολόγιο, έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε το προϊόν που ταιριάζει στις ανάγκες σας.

    Από 01.12.2023 έως 31.01.2024 μπορείτε να δηλώσετε την αντίρρησή σας να μεταβείτε στο Ειδικό Τιμολόγιο και ταυτόχρονα να επιλέξετε το προϊόν ELPEDISON Smart εδώ.
  • Πώς διαμορφώνονται με τα νέα δεδομένα οι χρεώσεις στο Ειδικό Τιμολόγιο από 01.01.2024;

    Η Χρέωση προμήθειας του ειδικού τιμολογίου θα προκύπτει από ένα σταθερό σκέλος (Βασική Τιμή Προμήθειας) και από ένα κυμαινόμενο σκέλος (Μηχανισμός Διακύμανσης), και θα αποτυπώνεται στον λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ως μια ενιαία τιμή (Τελική Τιμή Προμήθειας).

    Η τελική τιμή κάθε μήνα θα ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα μας καθώς και στην αντίστοιχη ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ έως την 1η ημέρα κάθε μήνα κατανάλωσης.

    Αναλυτικά στα Ειδικά Τιμολόγια οι χρεώσεις αποτελούνται από:

    • To μηνιαίο πάγιο
    • Τελική Χρέωση Προμήθειας, η οποία θα περιλαμβάνει τη Βασική Χρέωση Προμήθειας, τον Μηχανισμό Διακύμανσης και τυχόν επιπλέον έκπτωση που θα ανακοινώνεται κάθε μήνα
  • Ποιος είναι ο τύπος υπολογισμού της Τελικής Τιμής Χρέωσης στο Ειδικό Τιμολόγιο;

    Ο τύπος περιγράφεται παρακάτω:

    Στον τύπο υπολογισμού της Τελικής Τιμής Χρέωσης έχει εισαχθεί ένας Μηχανισμός Διακύμανσης που εξαρτάται από τη Τιμή Εκκαθάρισης Αγοράς ΗΕ των προηγούμενων μηνών.

    -Τελική Τιμή ΠρομήθειαςΜ: Το άθροισμα της Βασικής Τιμής Προμήθειας & του Μηχανισμού Διακύμανσης για τον μήνα Μ, σε €/MWh
    -Βασική Τιμή Προμήθειας: Τιμή σε €/MWh (σταθερή κατ’ ελάχιστον για 6 μήνες)
    -Το πάγιο & οι εκπτώσεις δύναται να αλλάζουν κάθε μήνα με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα μας και ενημέρωση για αυτή την αλλαγή στον 1ο λογαριασμό που ακολουθεί
    -ΤΕΑΜ-1: Η Τιμή που περιλαμβάνει την Εκκαθάριση Αγοράς ΗΕ όπως δημοσιεύεται στον ΕΧΕ για τον μήνα Μ-1, εκφρασμένη σε €/MWh
    -ΤΕΑΜ-2: Η Τιμή που περιλαμβάνει την Εκκαθάριση Αγοράς ΗΕ όπως δημοσιεύεται στον ΕΧΕ για τον μήνα Μ-2, εκφρασμένη σε €/MWh

    Μηχανισμός Διακύμανσης:
    α: Συντελεστής που επιλέγεται ελεύθερα από τον Προμηθευτή
    β: α * (ΤΕΑΜ-1 – ΤΕΑΜ-2). Προκύπτει ως το γινόμενο του συντελεστή α με τη διαφορά της ΤΕΑ του προηγούμενου μήνα (ΤΕΑΜ-1) μειωμένη κατά την ΤΕΑ του προ-προηγούμενου μήνα (ΤΕΑΜ-2). Ο συντελεστής β λαμβάνει μηδενική τιμή για τον πρώτο μήνα εφαρμογής, ήτοι τον Ιανουάριο 2024
    -Lu και Ll: Τα όρια της περιοχής ασφαλείας, εντός της οποίας δεν ενεργοποιείται ο μηχανισμός διακύμανσης και άρα η Χρέωση Προμήθειας διαμορφώνεται βάσει της Βασικής Τιμής Προμήθειας.

    Πότε και πώς ενεργοποιείται ο Μηχανισμός Διακύμανσης;

    -Αν η ΤΕΑ είναι εκτός των ορίων, στον λογαριασμό αποτυπώνεται το ποσό που θα προκύψει από τον μηχανισμό διακύμανσης
    -Μηδενική χρέωση, όταν η μεταβλητή ΤΕΑ βρίσκεται ανάμεσα στο κατώτερο και το ανώτερο όριο

    Τι είναι η ΤΕΑ

    Η ΤΕΑ είναι η τιμή εκκαθάρισης αγοράς της Αγοράς Επόμενης Ημέρας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, η οποία δημοσιεύεται καθημερινά σε ωριαία βάση στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας. Ο αριθμητικός μέσος όρος των ως άνω τιμών της ΤΕΑ χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του κυμαινόμενου σκέλους χρέωσης, δεν καθορίζεται από τον προμηθευτή και είναι κοινή για όλη την αγορά. Ανάλογα με τις μηνιαίες τιμές της ΤΕΑ ρυθμίζεται ο μηχανισμός διακύμανσης και η μετέπειτα πιθανή πίστωση ή χρέωση στον λογαριασμό σας.

    Παράδειγμα τρόπου υπολογισμού της τελικής συνολικής χρέωσης ενέργειας για τον μήνα Αύγουστο 2023:

    Έστω κατανάλωση: 300 kWh

    ΤΕΑΙουλίου: 0,11268 € / kWh

    ΤΕΑΙουνίου: 0,09149 € / kWh

    Συνολική χρέωση ενέργειας μήνα Αυγούστου 2023:

    Χρέωση Μηχανισμού Διακύμανσης:
    1,3115 x (0,11268 € / kWh - 0,040) + 1,3115 x (0,11268 € / kWh - 0,09149 € / kWh) = 0,12311 € / kWh

    Χρέωση ενέργειας: (0,089 € / kWh + 0,12311 € / kWh) x 300 kWh = 63,63 €

    Χρέωση παγίου: 5€

    Συνολική χρέωση ενέργειας μήνα Αυγούστου 2023: 68,63 €

     

  • Πώς θα αποτυπώνεται η χρέωση προμήθειας στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας Ειδικού Τιμολογίου;

    Στους λογαριασμούς κατανάλωσης που αφορούν το Ειδικό Τιμολόγιο οι προμηθευτές υποχρεούνται να αποτυπώνουν ενιαία την Τελική Τιμή Προμήθειας, ανά μήνα τιμολόγησης.
  • Πότε θα ενημερώνομαι για την τιμή ενέργειας που θα πληρώνω στο Ειδικό Τιμολόγιο;

    Από 01.01.2024 η Τελική Τιμή Προμήθειας του ειδικού τιμολογίου θα ανακοινώνεται κάθε μήνα εκ των προτέρων, έως την 1η ημέρα του μήνα, στην ιστοσελίδα μας καθώς και στην αντίστοιχη ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ. Για παράδειγμα στην 01/02/2024 ανακοινώνεται η τιμή που ισχύει για τον Φεβρουάριο 2024.
  • Είμαι ενταγμένος σε Κοινωνικό Τιμολόγιο, θα συνεχίσω να λαμβάνω την έκπτωση;

    Σωστά, η έκπτωση του Κοινωνικού Τιμολογίου διατηρείται κανονικά για όλους τους πελάτες που την δικαιούνται.
  • Πώς μπορώ να επιλέξω σε ποιο προϊόν επιθυμώ να μεταβώ;

    Από 01.12.2023 έως 31.01.2024 μπορείτε να δηλώσετε την αντίρρησή σας να μεταβείτε στο Ειδικό Τιμολόγιο και ταυτόχρονα να επιλέξετε το προϊόν ELPEDISON Smart εδώ.
Χρήσιμα Έντυπα
  • Ποια είναι τα Έντυπα που θα μπορούσαν να μου φανούν χρήσιμα;

    Για την Αίτηση Υπαναχώρησης Ηλεκτρικής Ενέργειας, πατήστε εδώ

    Για την Αίτηση Ελέγχου Μετρητή, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Αμφισβήτησης Λογαριασμού Κατανάλωσης, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Ενημέρωσης για Δεδομένα Κατανάλωσης, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Δήλωσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Εξουσιοδότησης Εκπροσώπησης του Πελάτη, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Καταγγελίας στη Χαμηλή Τάση, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Καταγγελίας στη Μέση Τάση, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Αίτησης Τροποποίησης Σύμβασης Προμήθειας, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Υποβολής Αιτημάτων και Παραπόνων, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Εξουσιοδότησης για Διακοπή Ηλεκτροδότησης, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Εξουσιοδότησης για Παύση Εκπροσώπησης Μετρητή, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Υπηρεσιών Ηλεκτρικής Ενέργειας, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Υπαναχώρησης Φυσικού Αερίου, πατήστε εδώ

    Για το Έντυπο Αίτησης Aπενεργοποίησης Πάγιας Εντολής, πατήστε εδώ.

    Για την Υπεύθυνη Δήλωση - Εξουσιοδότηση, πατήστε εδώ

    Για την Υπεύθυνη Δήλωση - Μη ληξιπροθεσμες οφειλές, πατήστε εδώ

    Για την Υπεύθυνη Δήλωση έλλειψης μισθωτηρίου, πατήστε εδώ

    Για την Υπεύθυνη Δήλωση (σύνοικοι), πατήστε εδώ

    Για την Υπεύθυνη Δήλωση (διαχειριστής), πατήστε εδώ

    Για την Υπεύθυνη Δήλωση - "Promo Εξοχικό", πατήστε εδώ

    Για πληροφορίες αναφορικά με το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, πατήστε εδώ
Ενημέρωση από ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. και άλλοι Φορείς
  • Πως μπορώ να ενημερωθώ για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από ΤΕΙΡΕΣΙΑ;

    Για την Ενημέρωση Επεξεργασίας Προσωπικών Δεδομένων από ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ, πατήστε εδώ.
  • Σε ποιους φορείς μπορώ να απευθυνθώ για την επίλυση εξωδικαστικών ζητημάτων;

    Οι φορείς εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών είναι:

    • Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ)
      Σε περίπτωση παραβίασης του θεσμικού πλαισίου εκ μέρους του Προμηθευτή, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα υποβολής αιτιολογημένης καταγγελίας ενώπιον της ΡΑΕ, σύμφωνα με το άρθρο 34 του Ν. 4001/2011
    • Συνήγορος του Καταναλωτή
    • Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
     
Απελευθέρωση της αγοράς
  • Ποιες είναι οι "Αρχές Επικοινωνίας με Πελάτη" που ακολουθεί η ELPEDISON στην επικοινωνία της με τους πελάτες και στις πρακτικές προώθησης των προϊόντων της;

    Η ΕLPEDISON ακολουθεί τις "Αρχές Επικοινωνίας με Πελάτη", όπως ορίζονται στο Παράρτημα Ι του Νέου Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 832/09-03-13). Για να διαβάσετε το εν λόγω Παράρτημα, παρακαλούμε κάντε κλικ εδώ.
  • Τι σημαίνει απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και ποια είναι τα οφέλη της για τον καταναλωτή;

    Πρακτικά, απελευθέρωση της αγοράς σημαίνει ότι ο καταναλωτής μπορεί πλέον να επιλέξει ο ίδιος προμηθευτή για την κάλυψη των αναγκών του σε ηλεκτρικό ρεύμα.

    Συγκεκριμένα, από το 2007, η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα έχει απελευθερωθεί για όλους τους καταναλωτές. 
    Έτσι, ο τελικός καταναλωτής σήμερα, δεν είναι υποχρεωμένος, όπως παλιότερα, να αγοράζει το ηλεκτρικό του ρεύμα από τον κατεστημένο φορέα, βάσει μόνο ρυθμιζόμενων και μη διαπραγματεύσιμων τιμών.
    Πλέον, όπου κι αν βρίσκεται στην Ελλάδα, έχει το δικαίωμα να επιλέξει τον προμηθευτή ενέργειας που προτιμά και να διαπραγματευτεί ελεύθερα τις τιμές της ενέργειας καθώς και τους όρους και τις προϋποθέσεις των υπηρεσιών που θα λάβει.

    Η οργάνωση της αγοράς, μετά την απελευθέρωσή της, σύμφωνα με τους Ν. 2773/1999 και Ν. 4001/2011, απεικονίζεται επιγραμματικά στο ακόλουθο διάγραμμα:

Αλλαγή Προμηθευτή
  • Ποιο είναι το απαιτούμενο χρονικό πλαίσιο για την έναρξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας του σπιτιού ή της επιχείρησης μου από την ELPEDISON;

    Ο χρόνος που απαιτείται είναι μέχρι και ένας μήνας, μετά την αποδοχή της αίτησής σας, και υπόκειται στις διαδικασίες του Διαχειριστή του Συστήματος Διανομής.
  • Κατά το στάδιο αλλαγής προμηθευτή και μετάβασης στην ELPEDISON, υπάρχει κίνδυνος προσωρινής διακοπής του ρεύματος;

    Όχι, η συναλλαγή είναι καθαρά εμπορική. Η διαρκής παροχή ηλεκτρικής ενέργειας είναι εγγυημένη από τον Διαχειριστή του Δικτύου και δεν σημειώνεται καμία απολύτως διακοπή ρεύματος.
  • Υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις σε περίπτωση που επιλέξω εναλλακτικό προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας;

    Όχι, δεν υπάρχει καμία πρόσθετη χρηματική επιβάρυνση. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να κάνετε καμία αλλαγή στον μετρητή σας ή στο σύστημα ηλεκτροδότησης του σπιτιού ή της επιχείρησής σας.
  • Πώς μπορώ να αλλάξω προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας και να επιλέξω την ELPEDISON;

    Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να καλέσετε στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της ELPEDISON, στο 18128 & 2181818128*.
    *Απλή αστική χρέωση
  • Ποιοι είναι οι Γενικοί Όροι Προμήθειας της Σύμβασης που θα πρέπει να υπογράψω για να μεταφέρω την επιχείρηση ή και το σπίτι μου στην ELPEDISON;

    Για να διαβάσετε τους ισχύοντες Γενικούς Όρους της Σύμβασης Προμήθειας, για τη Χαμηλή Τάση, παρακαλούμε πατήστε εδώ για Οικιακούς Πελάτες και εδώ για Επιχειρησιακούς Πελάτες.
Εγγυήσεις
  • Απαιτείται καταβολή εγγύησης από την ELPEDISON για τους Πελάτες Χαμηλής Τάσης;

    Η ELPEDISON, για τους Πελάτες Χαμηλής Τάσης, ζητάει εγγύηση που αντιστοιχεί σε κατανάλωση τριάντα (30) ημερών και χρεώνεται σε 2 ισόποσες δόσεις, στους 2 πρώτους λογαριασμούς που θα λάβει ο πελάτης από την  ELPEDISON.
  • Πώς εμφανίζεται η εγγύηση στο λογαριασμό μου, εφόσον έχω επιλέξει εξόφληση μέσω Πάγιας Εντολής;

    Η απεικόνιση του ποσού εγγύησης στον λογαριασμό της ELPEDISON είναι απαραίτητο να εμφανίζεται για λογιστικούς λόγους.
    Στην περίπτωση ενεργοποίησης πάγιας εντολής εξόφλησης (με χρέωση τραπεζικού λογαριασμού ή χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας), το ποσό της εγγύησης πιστώνεται.
    Στην περίπτωση κατά την οποία επιλέξετε την Ανάκληση της Πάγιας Εντολής γίνεστε ΑΜΕΣΑ υπόχρεος για την καταβολή εγγύησης.
Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου"
  • Τι σημαίνει Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου";

    Προμηθευτής “Τελευταίου Καταφυγίου” (βάσει του Νόμου 4001) είναι ο Προμηθευτής που είναι υποχρεωμένος να προμηθεύει πελάτες που δεν εκπροσωπούνται από κάποιον άλλο Προμηθευτή, εξαιτίας λάθους του προηγούμενου Προμηθευτή και όχι των πελατών.
  • Για πόσο καιρό είναι υποχρεωμένος ο Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου" να προμηθεύει πελάτες που δεν εκπροσωπούνται από άλλον Προμηθευτή;

    Ο Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου" είναι υποχρεωμένος να προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια στους πελάτες που δεν εκπροσωπούνται, μόνο σε προσωρινή βάση και για διάστημα που δεν ξεπερνά τους τρεις (3) μήνες. Στο διάστημα αυτό, οι εν λόγω πελάτες έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τον Προμηθευτή της επιλογής τους.
  • Εφόσον είμαι πελάτης που έχει μεταφερθεί στον Προμηθευτή "Τελευταίου Καταφυγίου", πότε έχω το δικαίωμα να επιλέξω την ELPEDISON για Προμηθευτή μου;

    Οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια των τριών μηνών, που βρίσκεστε στον Προμηθευτή "Τελευταίου Καταφυγίου", έχετε το δικαίωμα να υπογράψετε συμβόλαιο προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος με την ELPEDISON και να γίνετε πελάτης της χωρίς κανένα κόστος.
  • Τι συμβαίνει με τις πληρωμές και τις εγγυήσεις που έχω καταβάλει στον προηγούμενο Προμηθευτή;

    Στην ELPEDISON, βάσει της σημερινής πολιτικής μας, ΔΕΝ ζητάμε εγγύηση, εάν ο πελάτης πληρώνει τους λογαριασμούς του με πάγια εντολή. Για να γίνει κάποιος πελάτης μας, θα πρέπει, προηγουμένως, να έχει ρυθμίσει κάθε τυχόν οφειλή του σε προηγούμενους Προμηθευτές.
Θέματα Δικτύου
  • Ποιος είναι υπεύθυνος για τις μετρήσεις κατανάλωσης;

    Για τους μετρητές χαμηλής τάσης, την ευθύνη των μετρήσεων κατανάλωσης έχει ο ΔΕΔΔΗΕ. Για τους μετρητές μέσης και υψηλής τάσης, την ευθύνη έχει ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής του Δικτύου Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) και η διαδικασία συλλογής των μετρήσεων είναι αυτοματοποιημένη.
  • Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, σε ποιον μπορώ να απευθυνθώ;

    Θα πρέπει να απευθυνθείτε στην Υπηρεσία Βλαβών του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Υπηρεσία Βλαβών ΔΕΔΔΗΕ), η οποία είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία του δικτύου.
Λογαριασμοί και Εξόφλησή τους
  • Πώς υπολογίζεται ο έναντι λογαριασμός;

    Οι έναντι λογαριασμοί εκδίδονται στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν υπάρχουν ενδείξεις προς τιμολόγηση.

    Η χρέωση και αποτύπωση των έναντι λογαριασμών πραγματοποιείται ακριβώς όπως και η αντίστοιχη της εκκαθάρισης, με τις εξής διαφορές:
    • Η χρεωθείσα κατανάλωση είναι εκτιμώμενη και όχι πραγματική
    • Δεν πραγματοποιείται χρέωση ΕΦΚ και Ειδ. Τέλους 5‰ (Ν. 2093/1992)
    • Δεν πραγματοποιείται χρέωση υπέρ ΕΡΤ
    Η εκτίμηση κατανάλωσης στους έναντι λογαριασμούς βασίζεται:
    • Στα δεδομένα κατανάλωσης που αποστέλλονται για κάθε μετρητή μέσω των «εκ των προτέρων» αρχείων καταναλώσεων, τα οποία αποστέλλονται στους προμηθευτές από τον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ)
    • Σε προηγούμενους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς που έχουν εκδοθεί από την ELPEDISON
  • Πώς θα λαμβάνω τον Λογαριασμό μου ELPEDISON;

    Έχετε δυνατότητα να επιλέξετε να λαμβάνετε τον λογαριασμό:
    • είτε μέσω Ταχυδρομείου,
    • είτε Ηλεκτρονικά, μέσω της υπηρεσίας e-bill της ELPEDISON.
    Για περισσότερες πληροφορίες ή για να ενεργοποιήσετε την υπηρεσία e-bill, πατήστε εδώ.
     
  • Πόσους λογαριασμούς θα λαμβάνω από την ELPEDISON;

    Θα λαμβάνετε μηνιαίο λογαριασμό με τις χρεώσεις που αφορούν την κατανάλωση της επιχείρησης ή του σπιτιού σας σε ηλεκτρικό ρεύμα, καθώς και με τα Δημοτικά Τέλη.
  • Υπάρχει περίπτωση να εκδοθούν περισσότεροι Λογαριασμοί; Αν ναι, πόσοι θα είναι και πώς εξοφλούνται;

    Σύμφωνα με την Εμπορική Πολιτική της ELPEDISON (όπως ορίζεται και στους Γενικούς Όρους Προμήθειας), ο καταναλωτής βάσει των ενεργειακών δεδομένων που λαμβάνονται από τον ΔΕΔΔΗΕ, του τύπου της παροχής αλλά και του κύκλου τιμολόγησης, θα λαμβάνει έναν λογαριασμό κάθε μήνα (ΕΝΑΝΤΙ ή ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ).
    Εξαίρεση του παραπάνω κανόνα αποτελεί η αλλαγή μετρητή (από τον ΔΕΔΔΗΕ), οπότε η ELPEDISON είναι υποχρεωμένη να απεικονίσει την αλλαγή σε 2 διαδοχικούς λογαριασμούς, ή η ενεργοποίηση πάγιας εντολής, οπότε μαζί με τον τρέχοντα λογαριασμό, εκδίδεται και πιστωτικός ίσος με το ποσό της εγγύησης, ή κατά την περίπτωση διορθωτικού λογαριασμού (μετά από σχετική διόρθωση των ενδείξεων από τον ΔΕΔΔΗΕ).
  • Πόσο συχνά θα λαμβάνω λογαριασμούς; Κάθε πότε πρέπει να τους εξοφλώ;

    Η ELPEDISON σας στέλνει λογαριασμό κάθε μήνα. Κάθε λογαριασμός πρέπει να εξοφλείται έως την τελευταία ημέρα του μήνα κατά τον οποίο εκδόθηκε.
  • Πού μπορώ να εξοφλώ τον λογαριασμό μου ELPEDISON;

    H ELPEDISON σας προσφέρει διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, για τη διευκόλυνσή σας. Προκειμένου να ενημερωθείτε σχετικά πατήστε εδώ. 
Απαλλαγή από Δημοτικά Τέλη
  • Εφόσον έχω ένα ακίνητο που δεν ηλεκτροδοτείται και δεν χρησιμοποιείται, οφείλω να καταβάλω δημοτικά τέλη;

    Όχι. Προκειμένου να απαλλαγείτε από τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού υπέρ του δήμου, για το ακίνητο στο οποίο διακόπτεται η ηλεκτροδότηση και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί, αρκεί να υποβάλετε σχετική δήλωση στον οικείο δήμο, όπου θα ενημερωθείτε και για τους όρους της απαλλαγής (άρθρο 222, ν. 4555/2018 (ΦΕΚ Α’ 133/19.07.2018).
Πράσινη Ενέργεια
  • Παρέχετε “Εγγυήσεις Προέλευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας”;

    Η ELPEDISON παρέχει Εγγυήσεις Προέλευσης μέσω της υπηρεσίας ELPEDISON Green για όλους τους πελάτες Χαμηλής Τάσης και ELPEDISON Green Certificate για τους πελάτες Μέσης και Υψηλής Τάσης.

    Οι υπηρεσίες ELPEDISON Green και ELPEDISON Green Certificate είναι υπηρεσίες που σας επιτρέπουν να αποκτήσετε “πράσινη” ενέργεια που παράγεται 100% από ανανεώσιμες πηγές.
Εξυπηρέτηση Πελατών
  • Ποιες διαδικασίες ακολουθεί η ELPEDISON για τη Διαχείριση Αιτημάτων και Παραπόνων των Καταναλωτών της;

    Η ELPEDISON υιοθετεί και εφαρμόζει τον Κώδικα Διαχείρισης Αιτημάτων και Παραπόνων Καταναλωτών, ο οποίος περιλαμβάνει αναλυτικά τις διαδικασίες εξυπηρέτησής τους, και μπορείτε να τον δείτε πατώντας εδώ.
Διακανονισμός οφειλών
  • Προσφέρεται η δυνατότητα διακανονισμού οφειλών;

    Στην ELPEDISON προσφέρουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα διακανονισμού οφειλών. Το πλαίσιο του διακανονισμού καθορίζεται σύμφωνα με το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών του εκάστοτε πελάτη. Για τη συμφωνία του διακανονισμού, απαιτείται επικοινωνία του πελάτη με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών στο τηλέφωνο 18128 & 2181818128* (Επιλογή 9) ή μέσω της φόρμας επικοινωνίας, πατώντας εδώ.
    *Απλή αστική χρέωση

    Όσον αφορά στους ευάλωτους πελάτες, ο διακανονισμός των οφειλών τους ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία (άρθρο 34 παρ. 3 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας).
Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών
  • Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών

    Για επίλυση διαφορών σχετικά με συμβάσεις που έχουν συναφθεί ηλεκτρονικά, μπορείτε να υποβάλετε ηλεκτρονικά το αίτημά σας στην πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών, η οποία παρέχεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πατώντας τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EL

    Η πλατφόρμα αυτή διατίθεται δωρεάν και παρέχει τη δυνατότητα επίλυσης διαφορών σχετικά με διαδικτυακές αγορές, με τη βοήθεια αμερόληπτου φορέα επίλυσης διαφορών [Κανονισμός 524/2013 για την ηλεκτρονική επίλυση διαφορών (ODR)].
  • Εναλλακτική Επίλυση Διαφορών

    Έχετε τη δυνατότητα να προσφύγετε στη διαδικασία Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών για την εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς σας με την ELPEDISON.

    Οι διαδικασίες για την εναλλακτική επίλυση διαφορών (ΕΕΔ) ρυθμίζονται με:
    (α) την ΚΥΑ 70330οικ/30.6.2015 (Β΄ 1421) σε προσαρμογή των ρυθμίσεων της Οδηγία 2013/11/ΕΕ του για την εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών (Alternative Dispute Resolution) και

    (β) τον Κανονισμό 524/2013 για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών (Online Dispute Resolution – ODR).

    Ο Συνήγορος του Καταναλωτή είναι φορέας εναλλακτικής επίλυσης διαφορών εγγεγραμμένος στο σχετικό μητρώο.

    Τα στοιχεία επικοινωνίας με τον Συνήγορο του Καταναλωτή είναι τα ακόλουθα:

    Λ. Αλεξάνδρας 144,

    11471 Αθήνα

    email: grammateia@synigoroskatanaloti.gr

    τηλ. 210 6460862, 210 6460814, 210 6460612, 210 6460734, 210 6460458



    Επιπρόσθετα, έχετε δικαίωμα να προσφύγετε στους κάτωθι φορείς:

    1. Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας - Μονάδα Προστασίας Καταναλωτών

    Πειραιώς 132, 11854 Αθήνα, email: info@rae.gr, τηλ. 210-3727400

    2. Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

    Πλατεία Κάνιγγος, 10181 Αθήνα, email: 1520@efpolis.gr, τηλ. 1520
     
Επεξεργασία δεδομένων και κατάρτιση ενεργειακού προφίλ
  • Πώς γίνεται η κατάρτιση ενεργειακού προφίλ;

    Τα προσωπικά σας δεδομένα τα συλλέγουμε και τα επεξεργαζόμαστε, μεταξύ άλλων, για τον σκοπό της κατάρτισης του ενεργειακού προφίλ σας, προκειμένου να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες σας και να σας παρέχουμε τα κατάλληλα προϊόντα ή/και υπηρεσίες.

    Στο πλαίσιο της κατάρτισης του προφίλ, τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για στατιστική ανάλυση είναι η συμφωνημένη ισχύς της παροχής σας, ο τύπος της παροχής σας (οικιακή, επαγγελματική έως 25 kVA κ.λπ.), η διάρκεια του τελευταίου συμβολαίου σας στον εκάστοτε μετρητή, οι ενεργές προωθητικές ενέργειες που έχετε, η χρέωση που λάβατε το προηγούμενο μήνα, τυχόν καθυστερήσεις στις πληρωμές κατά τον τελευταίο μήνα και τυχόν παράπονα που κάνατε για κάθε μετρητή σας τον τελευταίο μήνα. Οι πληροφορίες αυτές θεωρούνται κατάλληλες για την κατάρτιση του προφίλ καθώς, χωρίς να σας κατονομάζουν, καθιστούν δυνατό τον στατιστικό εντοπισμό αλλαγής στη συμπεριφορά σας, κάτι που μπορεί να σηματοδοτεί την ανάγκη επικοινωνίας μαζί σας για την παροχή νέας προσφοράς, η οποία ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες σας.

    Τα εν λόγω στοιχεία λαμβάνονται αυτόματα από τα συστήματά μας μια φορά κάθε μήνα και συγκρίνονται με τα αντίστοιχα των προηγούμενων μηνών, ώστε ειδικός στατιστικός αλγόριθμος να εντοπίζει μοτίβα συμπεριφορών και να τα συσχετίζει με τυχόν δυσαρέσκειά σας από τις υπηρεσίες μας την εκάστοτε περίοδο. Με τον τρόπο αυτό, έχουμε τη δυνατότητα να σας παρέχουμε τις υπηρεσίες μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.