
Μερικές από τις πιο συχνές ερωτήσεις
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
-
ExpandΓεωγραφική Κάλυψη & Κάλυψη Καταναλωτών
- Προμηθεύετε ηλεκτρική ενέργεια και σε επιχειρησιακούς και σε οικιακούς καταναλωτές-νοικοκυριά;
Ασφαλώς. Η ELPEDISON προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια σε νοικοκυριά, με την προϊοντική σειρά ElectricityHome & ElectricityHome Protect και σε επιχειρησιακούς πελάτες, συνδεδεμένους τόσο στη Μέση όσο και στη Χαμηλή Τάση, με τα προϊόντα της για τη Μέση Τάση και με τις σειρές Energy Premium & Energy Premium Plus για τη Χαμηλή.
- Προμηθεύετε ενέργεια σε όλη την Ελλάδα;
Ναι, πλέον η ELPEDISON έχει τη δυνατότητα να προμηθεύει ενέργεια σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, ηπειρωτικής και νησιών, δεδομένου ότι, από τις αρχές του 2016 πραγματοποιήθηκε το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά.
Για τα τηλέφωνα βλαβών και καταμέτρησης της ΔΕΔΔΗΕ, για την Διεύθυνση Περιφέρειας Νησιών, πατήστε εδώ.
- Προμηθεύετε ηλεκτρική ενέργεια και σε επιχειρησιακούς και σε οικιακούς καταναλωτές-νοικοκυριά;
-
ExpandΧρήσιμα 'Εντυπα
- Ποια είναι τα Έντυπα που θα μπορούσαν να μου φανούν χρήσιμα;
Για την Αίτηση Υπαναχώρησης Ηλεκτρικής Ενέργειας, πατήστε εδώΓια την Αίτηση Ελέγχου Μετρητή, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Αμφισβήτησης Λογαριασμού Κατανάλωσης, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Ενημέρωσης για Δεδομένα Κατανάλωσης, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Δήλωσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Εξουσιοδότησης Εκπροσώπησης του Πελάτη, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Καταγγελίας στη Χαμηλή Τάση, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Καταγγελίας στη Μέση Τάση, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Αίτησης Τροποποίησης Σύμβασης Προμήθειας, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Υποβολής Αιτημάτων και Παραπόνων, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Εξουσιοδότησης για Διακοπή Ηλεκτροδότησης, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Εξουσιοδότησης για Παύση Εκπροσώπησης Μετρητή, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Υπηρεσιών Ηλεκτρικής Ενέργειας, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Υπαναχώρησης Φυσικού Αερίου, πατήστε εδώ
Για το Έντυπο Αίτησης Aπενεργοποίησης Πάγιας Εντολής, πατήστε εδώ.
Για την Υπεύθυνη Δήλωση - Εξουσιοδότηση, πατήστε εδώ
Για την Υπεύθυνη Δήλωση - Μη ληξιπροθεσμες οφειλές, πατήστε εδώ
Για την Υπεύθυνη Δήλωση έλλειψης μισθωτηρίου, πατήστε εδώ
Για την Υπεύθυνη Δήλωση (σύνοικοι), πατήστε εδώ
Για την Υπεύθυνη Δήλωση (διαχειριστής), πατήστε εδώ
Για την Υπεύθυνη Δήλωση - "Promo Εξοχικό", πατήστε εδώ
Για πληροφορίες αναφορικά με το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, πατήστε εδώ
- Ποια είναι τα Έντυπα που θα μπορούσαν να μου φανούν χρήσιμα;
-
ExpandΕνημέρωση από ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. και άλλοι Φορείς
- Πως μπορώ να ενημερωθώ για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από ΤΕΙΡΕΣΙΑ;
Για την Ενημέρωση Επεξεργασίας Προσωπικών Δεδομένων από ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ, πατήστε εδώ.
- Σε ποιους φορείς μπορώ να απευθυνθώ για την επίλυση εξωδικαστικών ζητημάτων;
Φορείς εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών
- Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ)
Σε περίπτωση παραβίασης του θεσμικού πλαισίου εκ μέρους του Προμηθευτή ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα υποβολής αιτιολογημένης καταγγελίας ενώπιον της ΡΑΕ σύμφωνα με το άρθρο 34 του Ν. 4001/2011
- Συνήγορος του Καταναλωτή
- Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
- Πως μπορώ να ενημερωθώ για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από ΤΕΙΡΕΣΙΑ;
-
ExpandΑπελευθέρωση της αγοράς
- Τι σημαίνει απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και ποια είναι τα οφέλη για τον καταναλωτή;
Πρακτικά, απελευθέρωση της αγοράς σημαίνει ότι ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει πλέον τον προμηθευτή για την κάλυψη των αναγκών του σε ηλεκτρικό ρεύμα. Δεν είναι υποχρεωμένος, όπως παλιότερα, να αγοράζει το ηλεκτρικό του ρεύμα από τον κατεστημένο φορέα, βάσει ρυθμιζόμενων μόνο και μη διαπραγματεύσιμων τιμών.
Συγκεκριμένα, από το 2007, η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα έχει απελευθερωθεί για όλους τους καταναλωτές. Οι πελάτες σε όλη την Ελλάδα έχουν το δικαίωμα να αλλάξουν προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Ο τελικός καταναλωτής σήμερα έχει το δικαίωμα να επιλέξει τον προμηθευτή ενέργειας που προτιμά και να διαπραγματευτεί ελεύθερα τις τιμές της ενέργειας καθώς και τους όρους και τις προϋποθέσεις των υπηρεσιών που θα λάβει.
Η οργάνωση της αγοράς, μετά την απελευθέρωσή της, σύμφωνα με τους Ν. 2773/1999 και Ν. 4001/2011, απεικονίζεται επιγραμματικά στο ακόλουθο διάγραμμα:
- Ποιες είναι οι "Αρχές Επικοινωνίας με Πελάτη" που ακολουθεί η ELPEDISON στην επικοινωνία της με τους πελάτες και στις πρακτικές προώθησης των προϊόντων της;
Η ΕLPEDISON ακολουθεί τις "Αρχές Επικοινωνίας με Πελάτη", όπως ορίζονται στο Παράρτημα Ι του Νέου Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 832/09-03-13). Για να διαβάσετε το εν λόγω Παράρτημα, παρακαλούμε κάντε κλικ εδώ.
- Τι σημαίνει απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και ποια είναι τα οφέλη για τον καταναλωτή;
-
ExpandΓιατί πρέπει να επιλέξω την ELPEDISON;
- Ποια είναι η ELPEDISON;
Ο Όμιλος ELPEDISON είναι αποτέλεσμα της σύμπραξης δύο ευρωπαϊκών «γιγάντων» στον τομέα της ενέργειας, των Ομίλων ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ και EDISON. Και οι δύο Όμιλοι είναι ηγέτες στην εθνική τους αγορά, στην Ελλάδα και την Ιταλία αντίστοιχα.
H ELPEDISON διαθέτει δύο σύγχρονες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, με έδρα τη Θεσσαλονίκη (400 MW) και τη Θίσβη (420 MW) και αποτελεί τον πρώτο ανεξάρτητο παραγωγό ενέργειας στην Ελλάδα.
Παράλληλα, η ELPEDISON αποτελεί τον πιο αξιόπιστο εναλλακτικό προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος στην ελληνική αγορά. Η ELPEDISON διαθέτει σημαντική παρουσία στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στον τομέα της εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και στο διασυνοριακή ανταλλαγή ενέργειας με τις διασυνδεδεμένες γειτονικές χώρες. Με τον τρόπο αυτό, η ELPEDISON προσφέρει στους πελάτες της σημαντικές εκπτώσεις στο λογαριασμό τους ηλεκτρικής ενέργειας και συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
- Γιατί να επιλέξω την ELPEDISON ως προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας για την επιχείρηση και το σπίτι μου;
Επειδή η ΕLPEDISON σας προσφέρει έναν άριστο ενεργειακό σχεδιασμό της επιχείρησής σας, έχοντας ως στόχο τη μείωση του κόστους σας σε ηλεκτρική ενέργεια καθώς και μία ανταγωνιστική προϊοντική προσφορά, που ταιριάζει στις ανάγκες σας. Επιπλέον, σας παρέχει μια ανταγωνιστική πρόταση για το ηλεκτρικό ρεύμα του σπιτιού σας και σημαντικές ενεργειακές υπηρεσίες, που σας προσφέρουν προστιθέμενη αξία.
Ένα από τα πιο δυνατά μας σημεία είναι η εξυπηρέτηση που προσφέρουμε στους πελάτες μας και ο τρόπος με τον οποίο τους υποστηρίζουμε. Για την ELPEDISON, η σωστή και αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πελάτη είναι τρόπος ζωής. Οι επιχειρήσεις υψηλών ενεργειακών απαιτήσεων, που μας εμπιστεύονται, καθώς και οι οικιακοί μας πελάτες αποτελούν εγγύηση σχετικά με τα ανταγωνιστικά προϊόντα και τις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας που προσφέρουμε καθώς για την αξιοπιστία, την ακεραιότητα και τον επαγγελματισμό μας.
- Ποια είναι η ELPEDISON;
-
ExpandΑλλαγή Προμηθευτή
- Ποιο είναι το απαιτούμενο χρονικό πλαίσιο για την έναρξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας της επιχείρησής ή του σπιτιού μου από την ELPEDISON;
Ο χρόνος που απαιτείται είναι το πολύ ένα μήνα μετά την αποδοχή της αίτησής σας και υπόκειται στις διαδικασίες του Διαχειριστή του Συστήματος Διανομής.
- Κατά το στάδιο αλλαγής προμηθευτή και μετάβασης στην ELPEDISON, υπάρχει κίνδυνος προσωρινής διακοπής του ρεύματος;
Όχι, η συναλλαγή είναι καθαρά εμπορική. Η εξακολούθηση της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας είναι εγγυημένη από τον Διαχειριστή του Δικτύου και δεν υπάρχει καμία απολύτως διακοπή ρεύματος.
- Υπάρχουν επιπλέον χρεώσεις σε περίπτωση που επιλέξω εναλλακτικό προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας;
Όχι, δεν υπάρχει καμία πρόσθετη χρηματική επιβάρυνση. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να κάνετε καμία αλλαγή στο μετρητή σας ή στο σύστημα ηλεκτροδότησης του σπιτιού ή της επιχείρησής σας.
- Πώς μπορώ να αλλάξω προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας και να επιλέξω την ELPEDISON;
Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να καλέσετε στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της ELPEDISON, στο 18128.
- Έχω τη δυνατότητα να αποσυνδεθώ από την ELPEDISON, αν το θελήσω; Εάν ναι, ποια είναι η διαδικασία της αποσύνδεσης;
Σε περίπτωση που επιθυμείτε να διακόψετε την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος της επιχείρησης ή/και του σπιτιού σας από την ELPEDISON, μπορείτε να το κάνετε συμπληρώνοντας την σχετική Αίτηση Διακοπής, ώστε να ξεκινήσει η αντίστοιχη διαδικασία αποσύνδεσης.
Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την αποσύνδεση είναι τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία υποβολής της Αίτησης Αποσύνδεσης σας, όπως αυτή καθορίζεται από το ισχύον ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο.
- Ποιο είναι το απαιτούμενο χρονικό πλαίσιο για την έναρξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας της επιχείρησής ή του σπιτιού μου από την ELPEDISON;
-
ExpandΕγγυήσεις
- Ποια είναι η εγγύηση που ζητάει η ELPEDISON από τους Πελάτες Μέσης Τάσης;
Για τους πελάτες μέσης τάσης με σύμβαση ενός έτους, η ELPEDISON ζητάει εγγύηση, που αντιστοιχεί σε κατανάλωση ενός έως τριών μηνών, ανάλογα με την πιστοληπτική ικανότητα του πελάτη. Ο πελάτης μπορεί να πληρώσει την εγγύηση με μετρητά ή με εγγυητική επιστολή.
- Απαιτείται καταβολή εγγύησης από την ELPEDISON για τους Πελάτες Χαμηλής Τάσης;
Η ELPEDISON, για τους Πελάτες Χαμηλής Τάσης, ζητάει εγγύηση που αντιστοιχεί σε κατανάλωση τριάντα (30) ημερών και χρεώνεται στον πρώτο λογαριασμό, που θα λάβει ο πελάτης από την ELPEDISON.
- Πως εμφανίζεται η εγγύηση στο λογαριασμό μου, εφόσον έχω επιλέξει την Πάγια Εντολή μέσω Πιστωτικής Κάρτας ως τρόπο εξόφλησής του;
Το ποσό της εγγύησης θα εμφανίζεται στο λογαριασμό σας, έως τη χρονική στιγμή που ενεργοποιήσετε την Πάγια Εντολή μέσω Πιστωτικής Κάρτας στο Τραπεζικό υποκατάστημα που επιθυμείτε.
Η απεικόνιση της χρέωσης της εγγύησης στο λογαριασμό της ELPEDISON, εως την ενεργοποίηση της Πάγιας Εντολής, είναι απαραίτητο να εμφανίζεται για λογιστικούς λόγους.
Η ενεργοποίηση της Πάγιας Εντολής θα υλοποιηθεί από το Τραπεζικό Ίδρυμα στο οποίο θέσατε το σχετικό αίτημα, οπότε η ELPEDISON θα ενημερωθεί επίσημα από τo Τραπεζικό Σύστημα.
Μετά την πρώτη επιτυχημένη λειτουργία της Πάγιας Εντολής σας, ΔΕΝ θα απεικονίζεται η συγκεκριμένη χρέωση εγγύησης στον επόμενο λογαριασμό που θα εκδοθεί.
Η ELPEDISON, απεικονίζει τη διαγραφή της εγγύησης, λόγω Πάγιας Εντολής, με την έκδοση σχετικού λογαριασμού, το οποίο εκδίδει και στέλνει στον εκάστοτε καταναλωτή.
Στην περίπτωση κατά την οποία επιλέξετε την Ανάκληση της Πάγιας Εντολής και συμπληρώσετε σωστά το σχετικό έντυπο, γίνεστε ΑΜΕΣΑ υπόχρεος για την καταβολή εγγύησης.
- Ποια είναι η εγγύηση που ζητάει η ELPEDISON από τους Πελάτες Μέσης Τάσης;
-
ExpandΠρομηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου"
- Τι σημαίνει Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου";
Προμηθευτής 'Τελευταίου Καταφυγίου' είναι ο Προμηθευτής (βάσει του Νόμου 4001) που είναι υποχρεωμένος να προμηθεύει πελάτες που δεν εκπροσωπούνται από κάποιον άλλο Προμηθευτή, εξαιτίας λάθους του προηγούμενου Προμηθευτή και όχι των πελατών.
- Για πόσο καιρό είναι υποχρεωμένος ο Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου" να προμηθεύει πελάτες που δεν εκπροσωπούνται από άλλο Προμηθευτή;
Ο Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου" είναι υποχρεωμένος να προμηθεύει προσωρινά μόνο ηλεκτρική ενέργεια στους πελάτες που δεν εκπροσωπούνται και για διάστημα που δεν ξεπερνά τους τρεις (3) μήνες. Στο διάστημα αυτό, οι εν λόγω πελάτες έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τον Προμηθευτή της επιλογής τους.
- Ποιος είναι σήμερα ο Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου";
Ως Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου" ορίζεται, με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), ο Προμηθευτής με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε κάθε ομάδα πελατών. Σήμερα ο Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου" είναι η ELPEDISON.
- Εφόσον είμαι ένας πελάτης που έχει μεταφερθεί στον Προμηθευτή "Τελευταίου Καταφυγίου", πότε έχω το δικαίωμα να επιλέξω την ELPEDISON για Προμηθευτή μου;
Οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια των τριών μηνών, που βρίσκεστε στον Προμηθευτή "Τελευταίου Καταφυγίου", έχετε το δικαίωμα να υπογράψετε συμβόλαιο προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος με την ELPEDISON και να γίνετε πελάτης μας χωρίς κανένα κόστος.
- Τι γίνεται με τις πληρωμές και τις εγγυήσεις που έχω καταβάλλει στον προηγούμενο Προμηθευτή;
Η ELPEDISON, βάσει της σημερινής πολιτικής της, ΔΕΝ ζητάει εγγύηση εάν ο πελάτης πληρώνει τους λογαριασμούς του με πάγια εντολή. Για να γίνει κάποιος πελάτης μας θα πρέπει, προηγουμένως, να ρυθμίσει όλες τις οφειλές του σε προηγούμενούς του Προμηθευτές.
- Τι σημαίνει Προμηθευτής "Τελευταίου Καταφυγίου";
-
ExpandΘέματα Δικτύου
- Ποιος είναι υπεύθυνος για τις μετρήσεις κατανάλωσης;
Για τους μετρητές χαμηλής τάσης, την ευθύνη των μετρήσεων κατανάλωσης την έχει ο ΔΕΔΔΗΕ. Για τους μετρητές μέσης και υψηλής τάσης, την ευθύνη την έχει ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής του Δικτύου Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) και η διαδικασία της συλλογής των μετρήσεων είναι αυτοματοποιημένη.
- Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, σε ποιον μπορώ να απευθυνθώ;
Θα πρέπει να απευθυνθείτε στην Υπηρεσία Βλαβών του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Υπηρεσία Βλαβών ΔΕΔΔΗΕ), η οποία είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία του δικτύου.
- Ποιος είναι υπεύθυνος για τις μετρήσεις κατανάλωσης;
-
ExpandΠροϊόντα & Χρεώσεις
- Ποια είναι η μέση μοναδιαία τιμή της χρέωσης αναπροσαρμογής για το προηγούμενο της σύμβασης προμήθειας έτος;
Η μέση μοναδιαία τιμή της χρέωσης αναπροσαρμογής για το 2018 είναι 0,015€/kWh.
- Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να γίνω πελάτης της ELPEDISON στη Μέση Τάση, επιλέγοντας ένα από τα προϊόντα Energy High ή Energy Low;
Για να γίνετε πελάτης της ELPEDISON στη Μέση Τάση (Συμφωνημένη Ισχύς μεταξύ 250 kVA και 10 ΜVA), επιλέγοντας ένα από τα προϊόντα Energy High ή Energy Low, χρειάζεται να έχετε ετήσια κατανάλωση ενέργειας έως 3 GWh ανά μετρητή και Συντελεστή Χρησιμοποίησης μέχρι 70%.
- Σε περίπτωση που δεν πληρώ τις προϋποθέσεις για ένα από τα προϊόντα Energy High ή Energy Low, εξακολουθώ να έχω τη δυνατότητα να γίνω πελάτης της ELPEDISON στη Μέση Τάση;
Ακόμα και αν είστε συνδεδεμένος στη Μέση Τάση αλλά η ετήσια σας κατανάλωση σε ενέργεια ξεπερνά τις 3 GWh ανά μετρητή ή/και ο Συντελεστής Χρησιμοποίησης είναι μεγαλύτερος από 70%, μπορείτε να γίνετε πελάτης της ELPEDISON. Συγκεκριμένα, το Τμήμα Μάρκετινγκ της ELPEDISON αναλαμβάνει να αναλύσει το προφίλ κατανάλωσης ενέργειας της επιχείρησής σας, βάσει των τελευταίων δώδεκα (12) λογαριασμών σας ηλεκτρικού ρεύματος, ώστε να διαμορφώσει την καλύτερη δυνατή πρόταση για την επιχείρησή σας.
- Ποια κόστη περιλαμβάνουν οι ανταγωνιστικές χρεώσεις των προϊόντων Energy Plus;
Οι ανταγωνιστικές χρεώσεις/kWh των προϊόντων Energy Plus της ELPEDISON περιλαμβάνουν όλα τα κόστη που σχετίζονται με την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, όπως το Κόστος Ενέργειας, τις Απώλειες Δικτύου, τις χρεώσεις Μεταβατικού Μηχανισμού Διασφάλισης Επάρκειας Ισχύος, τις χρεώσεις για την Κάλυψη Μεταβλητού Κόστους Μονάδων Παραγωγής, τις Επικουρικές Υπηρεσίες, τον Ισοσκελισμό Εκκαθάρισης του Συστήματος και χρεώσεις που περιλαμβάνονται στον Λογαριασμό Προσαυξήσεων-3.
- Εκτός από τις ανταγωνιστικές χρεώσεις/kWh της ELPEDISON, ποια άλλα κόστη χρειάζεται να λάβω υπόψη μου;
Επιπλέον των ανταγωνιστικών χρεώσεων για κάθε προϊόν, χρειάζεται να λάβετε υπόψη σας τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, το ΦΠΑ καθώς και όλους τους επιβεβλημένους φόρους και εισφορές.
- Ποιες είναι οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις για τη Μέση Τάση;
Πατήστε εδώ για να δείτε τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις για τη Μέση Τάση, κοινές για όλους τους Προμηθευτές Ενέργειας, όπως έχουν διαμορφωθεί από το ΥΠΕΚΑ.
- Ποιος είναι ο τιμοκατάλογος της ELPEDISON για τη Χαμηλή Τάση – Σειρά Προϊόντων Energy Premium και ElectricityHome;
Εάν είστε οικιακός πελάτης παρακαλούμε πατήστε εδώ για την Σειρά Προϊόντων ElectricityHome και εδώ για την Σειρά Προϊόντων ElectricityHome Protect.
Εάν είστε επαγγελματίας, είτε μικρομεσαία ή μεγάλη επιχείρηση στη Χαμηλή Τάση παρακαλούμε πατήστε εδώ για την Σειρά Προϊόντων Energy Premium και εδώ για την Σειρά Προϊόντων Energy Premium Plus.
- Ποια είναι τα κόστη που περιλαμβάνονται στη χρέωση/kWh της ELPEDISON για κάθε ένα προϊόν Energy Premium;
Η χρέωση/kWh περιλαμβάνει, για κάθε περίπτωση προϊόντος, το κόστος προμήθειας ενέργειας, το κόστος για τη διασφάλιση επαρκούς ισχύος, τις χρεώσεις για το μεταβλητό κόστος της παραγωγής ενέργειας και τις χρεώσεις για τις επικουρικές υπηρεσίες.
- Εκτός από τη χρέωση/kWh για κάθε προϊόν Energy Premium και ElectricityHome, ποια άλλη χρέωση πρέπει να λάβω υπόψη μου;
Επιπλέον της ανταγωνιστικής χρέωσης για κάθε προϊόν Energy Premium και για κάθε προϊόν ElectricityHome, χρειάζεται να λάβετε υπόψη σας τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, το ΦΠΑ καθώς και όλους τους επιβεβλημένους φόρους και εισφορές.
- Ποιες είναι οι Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις για τη Χαμηλή Τάση;
Για να δείτε τις Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις για τη Χαμηλή Τάση, κοινές για όλους τους Προμηθευτές Ενέργειας, πατήστε εδώ.
- Τι σημαίνει «Συμφωνημένη Ισχύς» της παροχής μου;
Η Συμφωνημένη Ισχύς της παροχής σας αναγράφεται στο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, κάτω αριστερά στην πρώτη σελίδα, στο πεδίο «ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΗ ΙΣΧΥΣ ΠΑΡΟΧΗΣ» και είναι εκφρασμένη σε kVA. H Συμφωνημένη Ισχύς αναφέρεται στην μέγιστη ισχύ που ο πελάτης μπορεί να απορροφήσει από το δίκτυο και της οποίας η παράδοση διασφαλίζεται από το Διαχειριστή του Δικτύου.
- Ποια είναι η μέση μοναδιαία τιμή της χρέωσης αναπροσαρμογής για το προηγούμενο της σύμβασης προμήθειας έτος;
-
ExpandΛογαριασμοί και Εξόφλησή τους
- Πως υπολογίζεται ο έναντι λογαριάσμος;
Οι έναντι λογαριασμοί εκδίδονται στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν υπάρχουν ενδείξεις προς τιμολόγηση.
Η χρέωση και αποτύπωση των έναντι λογαριασμών πραγματοποιείται ακριβώς όπως και η αντίστοιχη της εκκαθάρισης με τις εξής διαφορές:
- Η χρεωθείσα κατανάλωση είναι εκτιμώμενη και όχι πραγματική
- Δεν πραγματοποιείται χρέωση ΕΦΚ και Ειδ. Τέλους 5‰ (Ν. 2093/1992)
- Δεν πραγματοποιείται χρέωση υπέρ ΕΡΤ
Η εκτίμηση κατανάλωσης στους έναντι βασίζεται :
- στα δεδομένα κατανάλωσης που αποστέλλονται για κάθε μετρητή μέσω των «εκ των προτέρων» αρχείων καταναλώσεων τα οποία αποστέλλονται στους προμηθευτές από το Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ)
- σε προηγούμενους εκκαθαριστικούς που έχουν εκδοθεί από την εταιρεία μας
- Πως θα λαμβάνω το Λογαριασμό μου ELPEDISON;
Σας δίνουμε την δυνατότητα επιλογής, είτε μέσω Ταχυδρομείου, είτε Ηλεκτρονικά μέσω της υπηρεσίας e-bill της ELPEDISON. Για περισσότερες πληροφορίες ή για να ενεργοποιήσετε την υπηρεσία e-bill, πατήστε εδώ.
- Πόσους λογαριασμούς θα λαμβάνω;
Θα λαμβάνετε από την ELPEDISON μηνιαίο λογαριασμό με τις χρεώσεις που αφορούν την κατανάλωση της επιχείρησής σας ή του σπιτιού σας σε ηλεκτρικό ρεύμα και με τα Δημοτικά Τέλη.
Υπάρχει περίπτωση να εκδοθούν περισσότεροι Λογαριασμοί; Αν ναι, πόσοι θα είναι και πώς εξοφλούνται;
Σύμφωνα με την Εμπορική Πολιτική της ELPEDISON (όπως ορίζεται και στους Γενικούς Όρους Προμήθειας), ο καταναλωτής βάσει των ενεργειακών δεδομένων που λαμβάνονται από το ΔΕΔΔΗΕ, του τύπου της παροχής αλλά και του κύκλου τιμολόγησης θα λαμβάνει ένα λογαριασμό κάθε μήνα (ΕΝΑΝΤΙ ή ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ).
Εξαίρεση του παραπάνω κανόνα αποτελεί η αλλαγή μετρητή (από το ΔΕΔΔΗΕ), όπου η ELPEDISON είναι υποχρεωμένη να απεικονίσει την αλλαγή σε 2 διαδοχικούς λογαριασμούς, ή κατά την περίπτωση ενεργοποίησης πάγιας εντολής όπου εκδίδεται μαζί με τον τρέχοντα λογαριασμό και πιστωτικός κατά το ποσό της εγγύησης, ή κατά την περίπτωση διορθωτικού λογαριασμού (μετά από σχετική διόρθωση των ενδείξεων από το ΔΕΔΔΗΕ).
- Πόσο συχνά θα λαμβάνω λογαριασμούς; Κάθε πότε πρέπει να τους εξοφλώ;
Η ELPEDISON σας στέλνει λογαριασμό κάθε μήνα. Κάθε λογαριασμός πρέπει να εξοφλείται όχι αργότερα από την τελευταία ημέρα του μήνα κατά τον οποίο εκδόθηκε.
- Που μπορώ να εξοφλώ το λογαριασμό μου ELPEDISON;
H ELPEDISON σας προσφέρει διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, για τη διευκόλυνσή σας. Μπορείτε να εξοφλείτε το λογαριασμό που λαμβάνετε από την ELPEDISON:
1. Απ’ ευθείας μέσω της ιστοσελίδας της Εταιρείας, www.elpedison.gr, με χρήση της υπηρεσίας Pay On-line και της Πιστωτική σας Κάρτας- VISA
- MASTERCARD
2. Με Πάγια Εντολή μέσω Τραπεζικού σας Λογαριασμού ή μέσω της Πιστωτικής σας Κάρτας VISA ή MASTERCARD
Σε περίπτωση πληρωμής με Πάγια Εντολή μέσω πιστωτικής κάρτας ή Τραπεζικού Λογαριασμού, δεν χρειάζεται να καταβάλλετε καμία εγγύηση.
3. Με χρέωση του Τραπεζικού σας Λογαριασμού σε όλες τις Τράπεζες
Απαραίτητη προϋπόθεση: να έχετε τον κωδικό ανάθεσης/πληρωμής, ο οποίος αναγράφεται στην 1η σελίδα του λογαριασμού σας
4. Με Μετρητά στα καταστήματα των τραπεζών, ΕΤΕ , EUROBANK και ΠΕΙΡΑΙΩΣ (στα μηχάνημα easy pay)
Aπαραίτητη Προϋπόθεση: να έχετε λογαριασμό στη συγκεκριμένη Τράπεζα που θα επισκεφθείτε και να δώσετε τον κωδικό ανάθεσης/πληρωμής, που αναγράφεται στην 1η σελίδα του λογαριασμού σας
5. Μέσω Web Banking με χρέωση τραπεζικού λογαριασμού
6. Μέσω Phone Banking με χρέωση τραπεζικού λογαριασμού
7. Με χρέωση Πιστωτικής Κάρτας VISA ή MASTERCARD, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος ασφαλών τραπεζικών συναλλαγών www.livepay.gr της Eurobank Ergasias.
8. Μέσω της υπηρεσίας myelpedison, με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας
9. Με μετρητά, σε πάνω από 1.100 σημεία εξόφλησης πανελλαδικά του δικτύου Viva Spots ή Ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής Viva Wallet, της Viva Payments.
10. Με χρέωση Xρεωστικής/ Πιστωτικής Κάρτας VISA ή MASTERCARD σε όλα τα καταστήματα και σημεία εξυπηρέτησης ELPEDISON (Κηφισιά, Καλλιθέα, Πειραιάς, Ν. Φιλαδέλφεια, Αγ. Παρασκευή, Λάρισα, Θεσσαλονίκη - Τσιμισκή, Καλαμαριά) καθώς και τα καταστήματα shop in shop εντός των Εμπορικών Στοών των Υπεραγορών ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ σε Άλιμο, Ν.Ιωνία, Ίλιον, Πάτρα - Patra Mall, Θεσσαλονίκη - Μacedonia Mall
11. Με μετρητά στο κατάστημα ELPEDISON Κηφισιάς, Λ. Κηφισίας 283, 145 62
- Πως υπολογίζεται ο έναντι λογαριάσμος;
-
ExpandΑπαλλαγή από Δημοτικά Τέλη
- Εφόσον έχω ένα ακίνητο που δεν ηλεκτροδοτείται και δεν χρησιμοποιείται, οφείλω να καταβάλω δημοτικά τέλη;
Για να απαλλαγείτε από τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού υπέρ του δήμου, για το ακίνητο στο οποίο διακόπτεται η ηλεκτροδότηση και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί, αρκεί να υποβάλετε σχετική δήλωση στον οικείο δήμο, όπου θα ενημερωθείτε και για τους όρους της απαλλαγής (άρθρο 222, ν. 4555/2018 (ΦΕΚ Α’ 133/19.07.2018).
- Εφόσον έχω ένα ακίνητο που δεν ηλεκτροδοτείται και δεν χρησιμοποιείται, οφείλω να καταβάλω δημοτικά τέλη;
-
ExpandΠράσινη Ενέργεια
- Παρέχετε «Εγγυήσεις Προέλευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας»;
Η ELPEDISON παρέχει Εγγυήσεις Προέλευσης μέσω την υπηρεσία ELPEDISON Green για όλους τους πελάτες Χαμηλής Τάσης και ELPEDISON Green Certificate για τους πελάτες Μέσης και Υψηλής Τάσης.
Οι υπηρεσίες ELPEDISON Green και ELPEDISON Green Certificate είναι υπηρεσίες που σας επιτρέπουν να αποκτήσετε “πράσινη” ενέργεια που παράγεται 100% από ανανεώσιμες πήγες.
- Παρέχετε «Εγγυήσεις Προέλευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας»;
-
ExpandΕξυπηρέτηση Πελατών
- Ποιες διαδικασίες ακολουθεί η ELPEDISON για τη Διαχείριση Αιτημάτων και Παραπόνων των Καταναλωτών της;
Η ELPEDISON υιοθετεί και εφαρμόζει τον παρόντα Κώδικα Διαχείρισης Αιτημάτων και Παραπόνων Καταναλωτών, ο οποίος περιλαμβάνει αναλυτικά τις διαδικασίες εξυπηρέτησης τους.
- Ποιες διαδικασίες ακολουθεί η ELPEDISON για τη Διαχείριση Αιτημάτων και Παραπόνων των Καταναλωτών της;
-
ExpandΔιακανονισμός οφειλών
- Προσφέρεται η δυνατότητα διακανονισμού οφειλών;
H ELPEDISON προσφέρει την δυνατότητα διακανονισμού οφειλών στους πελάτες της. Το πλαίσιο του διακανονισμού καθορίζεται σύμφωνα με το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών του πελάτη. Για την συμφωνία του διακανονισμού απαιτείται επικοινωνία του πελάτη με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών στο τηλέφωνο 18128.
Όσον αφορά τους ευάλωτους πελάτες, ο διακανονισμός των οφειλών τους ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία (άρθρο 34 παρ. 3 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας).
- Προσφέρεται η δυνατότητα διακανονισμού οφειλών;
-
ExpandΕναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών
- Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών
Για επίλυση διαφορών σχετικά με συμβάσεις που έχουν συναφθεί ηλεκτρονικά μπορείτε να υποβάλλετε ηλεκτρονικά το αίτημά σας στην πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών, η οποία παρέχεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πατώντας το ακόλουθο σύνδεσμο : https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EL
Η πλατφόρμα αυτή διατίθεται δωρεάν και παρέχει τη δυνατότητα επίλυσης διαφορών σχετικά με διαδικτυακές αγορές με τη βοήθεια αμερόληπτου φορέα επίλυσης διαφορών (Κανονισμός 524/2013 για την ηλεκτρονική επίλυση διαφορών (ODR)).
- Εναλλακτική Επίλυση Διαφορών
Έχετε τη δυνατότητα να προσφύγετε στη διαδικασία Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών για την εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς σας με την ELPEDISON.
Οι διαδικασίες για την εναλλακτική επίλυση διαφορών (ΕΕΔ) ρυθμίζονται με:
(α) την ΚΥΑ 70330οικ/30.6.2015 (Β΄ 1421) σε προσαρμογή των ρυθμίσεων της Οδηγία 2013/11/ΕΕ του για την εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών (Alternative Dispute Resolution) και
(β) τον Κανονισμό 524/2013 για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών (Online Dispute Resolution – ODR).
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή είναι φορέας εναλλακτικής επίλυσης διαφορών εγγεγραμμένος στο σχετικό μητρώο.
Τα στοιχεία επικοινωνίας με το Συνήγορο του Καταναλωτή είναι τα ακόλουθα:
Λ. Αλεξάνδρας 144,
11471 Αθήνα
email: grammateia@synigoroskatanaloti.gr
τηλ. 6460862, 210 6460814, 210 6460612, 210 6460734, 210 6460458
Επιπρόσθετα, έχετε δικαίωμα να προσφύγετε στους κάτωθι φορείς:
1. Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας - Μονάδα Προστασίας Καταναλωτών
Πειραιώς 132, 11854 Αθήνα, email: info@rae.gr, τηλ. 210-3727400
3. Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Πλατεία Κάνιγγος, 10181 Αθήνα, email: 1520@efpolis.gr, τηλ. 1520
- Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών